tisdag 24 juni 2008

Syrran på besök









På förmiddagen smsa syrran mej, hon hade nog lite tråkit och ville leka med plutten så hon kom vi 2 tiden rullande på Cykeln.
Hon lekte med Melwin till en början blev han lite tillbaka dragen men de släppte efter en stund.
Dom lekte och härjade, han gick mellan mej och mostersyster de gillade han.

Efter han ätit middag va han helt slut så jag bäddade ner han i sin säng.
Där somnade han sött och sover än.
När älsklingen min kom hem från jobbet så käka vi lite mat, blev kyckling sås och klyftpotatis.
Mums vad gott de va.

Nu ha syrran fare hem grabbarna sover jag håller på msna för min msn ha vare ur fuktion så jag är glad att den fungera nu igen.. =)

Ne nu ska jag greja här hemma..

15 kommentarer:

Josephine sa...

Fina bilder, roligt att syrran din kom =)

Anonym sa...

Jag känner inte till någon som härmas så fruktansvärt mycket som du gör,har du ingen egen fantasi kvinna?Lägger någon ut en bild i sin blogg på någon nyinköpt grej så är du inte sen att härmas.Sluta härmas,du går folk på nerverna...

Anonym sa...

Men herregud vad det ska kommenteras hela tiden om att Therese härmas!
Jag tycker att DOM FLESTA med småbarn har exakt samma saker. Men självklart är väl någon annan före med att köpa, eftersom man har olika åldrar på barnen.
På bilderna hon har nu finns tex en gåvagn och en åkbil, vem tusan har inte sånna till sitt barn?
Bara för att någon annan har råkat visa sin grej först, får inte hon oxå visa ett kort då där en likadan sak finns med?
Orka bry sig...! Och orka

Anonym sa...

Ja visst alla småbarn har gåstolar,vagnar osv men måste hon ALLTID köpa likadant?Hon är världens största hermelin så det så.Hon är ju aldrig först med något utan bara apar efter alla andra.Kom på något själv kvinna,bara för en gångs skull,prova så ska du se att du kanske har lite fantasi du med trots allt men sluta härmas jämt...

Anonym sa...

Go Gurkan Go Gurkan

Anonym sa...

Det är nog rätt svårt att vara först med nåt, och sen ska man då dessutom hinna visa det först i sin blogg oxå. Vem vet, hon kanske köpte nån grej innan men inte har lagt upp nån bild förrns nu. Och det är lite överdrivet att skriva att hon ALLTID köper likadant. Sen kan det ju även vara en present från någon, ska man då inte kunna visa det heller för att någon annan redan kan tänkas ha en sån? Löjligt..
Som sagt. Orka!

Kan själv säga att många saker jag köpt har jag sett på någons blogg eller någon kompis som köpt innan.
Spela roll om man har lika? Det är ju det som är bra med bloggar oxå, att man kan få tips.
Vill man inte att nån ska ha lika är det ganska osmart att visa upp det i bloggen..!

Anonym sa...

"gurkan" jag är lite nyfiken på vilken blogg du syftar på att hon härmat nu. Det måste ju vara någon eller några du tänker på och isåfall vilken/vilka?

Anonym sa...

Ojdå, har jag också härmat nån nu?! Min son har en exakt likadan gåvagn och bobby car, men när jag tänker efter kanske jag var bland dom första, han är ju ändå född -04... Tycker faktiskt att det är väldigt fånigt att hålla på och kommentera såna här grejer, som Lotta skrev här ovan så har väl dom flesta med barn liknande saker?

Tycker att det här påminner om hur en del höll på i högstadieåldern när man inte fick "härmas", jag blev bl a mobbad för att jag råkade få en likadan klocka i present som en annan tjej i klassen redan hade. Jag har läst den här bloggen ett tag och tycker att flera av kommentererna som skrivs känns som ren mobbing, ni som skriver är väl ändå vuxna människor med egna barn?! Kom ihåg att det finns vissa etiska regler man ska hålla sig till även på internet!

Anonym sa...

Vart ska jag börja,har hon inte härmat både Litza och Nikita,Nudlan och många många fler.Orkar inte räkna upp allt och alla hon härmat/härmar.Och kan inte människan försvara sig själv?Tycker det är så löjligt att så fort någon kritiserar Therese så ska andra genast få det till att det är mobbning.Och då är väl hon lika branslig själv då som ska ha lika som alla andra.Hon härmar ju folk medvetet.Hermelin så det skriker om det...

Anonym sa...

det är ju nästan högstadieåldern, tjejerna är väl knappt torr bakom öronen =) inget att bry sig i.

Anonym sa...

För de första Bilen ha Melwin ärvt från sin moster står i ett tidigare inlägg, gunghästen ha han oxå ärvt från sin moster stå oxå i ett tidigare inlägg, lära gå vagnen ha MElwin fått av sin mormor stå oxå i ett tidigare inlägg tror till och med med nån film.

Varför jag inte svara på alla IDIOTISA kommentarer är för att jag tycker visa är så himla fjantiga.
Vi som blogga skriver och läser varndras bloggar är väl vuxna människor och ska väl vara "torr bakom öronen som nån skren här ovan för".

Bara för att kalle köpe en body på hm till sin dotter få inte jag köpa en likadan då, hm typ mest väl köpta baby kläds affär..????
Vad spela de för roll om barnen ha lika grejer eller dyligt. INGENTING tycker jag.
Om du/ni som stör er varför ens blogga med bilder om ni inte vill att någon annan ska ha likadan grej som ert barn.

Ohc detta inlägg fatta jag inte alls vad som är härmas från någon annans blogg..
Jag tycker att vuxna "mogna" människor bry sej inte om sådana pjant saker.
Tack lotta,annelie, Marlene och du som är anonym.

Anonym sa...

Varför lägga ner energi och irritera sig på att Therese härmas, nä detta handlar inte om
det. Det slog mig när jag läste inlägget om "högstadieåldern" att allt bottnar om saker som hänt långt tidigare och vissa människor går bara inte ihop! är det möjligen så? men det blir verkligen dagisnivå..

Sandra

Anonym sa...

men gud man kan inte ha "ensamrätt" på saker. alla som vill får köpa sakerna, vad är det & haka upp sig på? Therese härmas väl inte mer än vad någon annan gör i så fall.

Anonym sa...

Jag mf tycker ändåså att hon är en hermelin...

Anonym sa...

Jag undrar om Gurkan och Bananen har egna barn? Tycker att det är tragiskt isåfall. Stackars barn som ska få sånna förebilder.